Stom!

Vandaag is alles stom. Omdat…:

* De zon niet schijnt;
* Ik ondanks dat wel last heb van het licht;
* Ik hoofdpijn heb (en ik wel weet dat dat komt doordat ik gister ben gaan rennen met Shape-it en dat dat dus eigenlijk niet meer kan, maar ik vind het zo leuk en ik ben er goed in en moet ik dan verdorie alles opgeven?);
* Het huis een zooitje is en ik de energie niet heb om het schoon te maken (ik mag al blij zijn als ik de afwas gedaan krijg vandaag);
* Ik aan het einde van de middag een SI-behandeling heb (en dat deze zo intensief zijn dat ik de rest van de dag mijn energie hiervoor moet sparen);
* Ik mijn Nespresso-apparaat te lang heb laten doorhikken zonder water waardoor mijn koffie nu verbrand smaakt (en ik te lui ben om een nieuwe te zetten);
* Ik kattenfilmpjes wilde kijken op Youtube om op te vrolijken, maar mijn hoofd vandaag gaat gonzen van bewegend beeld (dus zelfs lompe kattenfilmpjes kunnen vandaag niet);
* Ik in mijn zelfmedelijden wilde zwelgen met zielige muziek, maar ook dat trekt mijn hoofd vandaag niet (dus ik kan niet eens stemmige muziek opzetten om mezelf heel zielig bij te gaan zitten vinden);
* De buurvrouw tegen haar kinderen krijst dat ze niet door het huis mogen rennen omdat de buren (ik) anders komen klagen (nee, want hier heb ik inderdaad helemaal geen last van);
* Ik niet begrijp hoe ik de mouwen van mijn vestje moet meerderen (waardoor ik nu alleen een lomp gehaakt giletje heb in plaats van een hip gehaakt vestje);
* Ik om iedere scheet moet huilen (en dan kan de psych wel zeggen dat dat niet vreemd is omdat ik op mijn gezicht ben gevallen en dat aan die kant de hersenfuncties van je emotionele remmingen zitten en dat die bij mij tijdelijk gewoon minder werken, het blijft beroerd onhandig):
* Ik net twee nieuwe zomerjurkjes binnen heb en het 13 graden wordt;
* Ik mijn meivakantie andere jaren besteedde aan shoppen, weekendjes weg met vriendinnen, saunadagjes, lekker vaak naar de sportschool, nakijken uitstellen tot zondagavond, wijntjes op het terras en ik nu dus op de bank zit alles stom te vinden;
* Ik Lars mis;
* Ik deze maand 70% van mijn laatste salaris ben gaan verdienen (en dat wordt wel weer vereffend door de verzekering van de wederpartij, maar ik vind het een behoorlijke klap om toe te geven dat ik bij ‘die mensen’ hoor: ‘die mensen die arbeidsongeschikt zijn’);
* Ik alle goedbedoelde ‘oh maar dat heb ik ook’, ‘dat herken ik’ en ‘je bent heus niet de enige’ vandaag gewoon even niet kan hebben;
* Ik een kat wil om mee te knuffelen, maar Lars allergisch is voor zo ongeveer alles (en ik stiekem ook wel weet dat ik geen zin heb om iedere dag te stofzuigen en die smerige kattenbak te verschonen, maar het idee is zo leuk);
* De nagels van allebei mijn duimen zijn afgebroken en ik in mijn vinger heb gesneden;
* Ik gewoon even alles en iedereen stom vind en het oneerlijk vind en geen zin heb om te relativeren en als ik de energie ervoor had zou ik iemand stompen. Gewoon omdat het kan.

Zo.

IMG_1016473603350497

7 gedachtes over “Stom!

  1. Ik vind het ook stom! Dus bij deze: een virtuele dikke knuffel voor jou, omdat je nog steeds de beste vriendin ever bent en dat ook blijft, hoe stom alles ook is nu..

    Like

  2. Suus ik wou dat ik net als vroeger toen je klein was als er iets aan de hand was, kon zeggen “kom op meid niet zeuren zet hem op” en dat je daarna jezelf herpakte en weer vrolijk was. Maar dat gaat nu even niet, dat weet ik ook wel. Toch zeg ik het. Ik voel me zo machteloos.

    Like

    • Jullie zijn lief! Paar woorden ter geruststelling: de SI-therapeute zei vandaag weer dat het ‘normaal’ is dat ik me eerst slechter ga voelen voordat het beter wordt. Dit is dus een beetje noodzakelijk kwaad…

      Like

  3. Dit moet je als moeder eigenlijk helemaal niet lezen. ik word er zo verdrietig van. Zou het zo van je over willen nemen, maar dat kan niet. Op zo’n dag helpt het ook niet als ik met iets “opbeurends” kom. Ik weet ook niet altijd wat te bedenken. Morgen zie ik je en dan krijg je een knuffel. Helpt dat? Zou fijn zijn. Net als vroeger: kusje erop en over!

    Like

Geef een reactie

