Huizenjacht

Het was helemaal niet de bedoeling dat Lars bij mij kwam wonen. Niet dat we het niet fijn hebben samen (hoewel ik natuurlijk alleen maar voor mijzelf kan spreken), maar dit was niet het plan. De bedoeling was om elkaar eens rustig beter te leren kennen en dan samen een nieuw huisje te zoeken. Wat Lars betreft had mijn huisje net zo goed in Noordoost Groningen kunnen staan en ik wilde iets van óns zoeken, niet van mij. Maar ik kreeg het ongeluk en Lars kwam toevallig tegelijkertijd zonder werk te zitten. Hij kon voor mij zorgen en is gewoon nooit meer terug naar huis gegaan. Dus na koud een half jaar bij elkaar, woonden wij ineens samen.

Je kunt alles willen plannen, maar zo werkt het leven niet.

Eigenlijk zou het fijn zijn als we gewoon konden blijven zitten waar we zitten. Het laatste wat ik nu kan gebruiken is een verhuizing. Maar dit huis is niet meer praktisch. Ik kan nu tientallen redenen op gaan noemen waarom we willen vertrekken (waar Lars waarschijnlijk nog wel wat aan toe te voegen heeft), maar het belangrijkste is mijn gezondheid. We wonen zo ongeveer in het gehorigste huis op aarde en boven ons wonen de meest bizarre mensen ter wereld. Kinderen. En een infantiele moeder met anger issues. Het dagelijkse gestamp, gebonk, gegil en gekrijs is zó hard, dat ik regelmatig met mijn zwaarste oordoppen in wegduik op de bank. Of het huis ontvlucht. Ik heb rust nodig om de overprikkeling (zo veel mogelijk) kwijt te kunnen raken. En op dit moment kan ik die rust thuis niet vinden.

Dus gaan we op huizenjacht. En de eisen zijn specifieker dan ooit. Waar het vroeger ‘meer ruimte, zonnig balkon en oh ja – een vaatwasser’ was, is het nu belangrijk dat we in een rustige straat gaan wonen, zonder bovenburen, zonder trams en zwaar verkeer voor de deur. Met een beperkt budget is dat een behoorlijke uitdaging. Maar we gaan hem aan.

Een nieuw huis, wat we echt sámen in kunnen richten en eigen kunnen maken. Waar ik tot rust kan komen en we deze nare periode voor een deel achter ons kunnen laten, de toekomst tegemoet.

Het jachtseizoen is geopend!

IMG_999540812102048-1

 

2 gedachtes over “Huizenjacht

Geef een reactie

