Van het NAH-front niets nieuws

Eigenlijk is een blog van iemand met NAH een ongelooflijk suf idee. Als er iemand is die weinig meemaakt, ben ik het namelijk wel. Ik ga niet stappen in het weekend, zie niet die nieuwste film die uit is, heb geen high beer met mijn teamgenoten en ontdek ook niet nét dat ene hippe kroegje in dat zijstraatje. Ik ben bij het revalidatiecentrum of ik zit op de bank. En als ik niet haak, dan slaap ik. Dat is het wel zo’n beetje.

De laatste maanden heb ik de luxe gehad mijn nieuwe ik goed te leren kennen en ik ben erachter gekomen dat ik behoorlijk positief in het leven sta. Ondanks het gekerm en gepiep waarin ik van kleins af aan al nogal snel wil vervallen, ben ik snel enthousiast over dingen, vind ik veel verschillende dingen leuk en kan ik het met vrijwel iedereen vinden. Dit heeft me ontzettend geholpen de afgelopen tijd. Ook mijn lieve vrienden en familie en Lars’ eeuwige optimisme en relativeringsvermogen, zijn een cadeautje. Het leven is zo slecht nog niet, zelfs niet voor mij.

Toch merk ik de laatste weken dat ik steeds meer moeite krijg met mijn beperkingen. Het is als met een dieet; je kunt jezelf best twee maanden zoetigheid ontzeggen, maar op een gegeven moment geef je toe aan de verleidingen en dan verdwijnen die chocolade kruidnoten ineens als sneeuw voor de zon. Zo ervaar ik dit ook. Ik heb mezelf een hele lange tijd neer kunnen leggen bij mijn regels, mijn dieet. Maar nu wil ik zondigen. Ik voel me onrustig. Ik wil weer gewóón leven, gewoon léven. Ik wil werk en vrienden en drukte en wijn. Ik wil geen punten tellen, ik wil geen oordoppen, zonnebrillen, middagdutjes of aanpassingen. Ik ben opgewekt en vrolijk en ook de kleine dingen in het leven zijn mooi. Maar nu is het wel goed zo. Hallo Groots&Meeslepend, waar blijf je?

Ik heb moeten leren dat ook dit erbij hoort. Dat naast dapper en optimistisch ook balen en janken er mag zijn. En dat een blog bijhouden als er weken voorbij gaan dat je niets meemaakt, gewoon suf is. Dus mocht je dit lezen in de hoop er wat opbeurends uit te halen, dan kan ik je alleen maar de enige conclusie geven die ik vandaag voor handen heb:

Het is klote en eng. En dat mag.

87254f300c4a93c594f821bbc5b67737

Een gedachte over “Van het NAH-front niets nieuws

Geef een reactie

