Kijkje in mijn hoofd

Donderdagavond. De bel gaat. Ik stommel de trap af en doe open. Voor mij staat een knappe vent met een pasje aan een keycord. Als hij mij een hand geeft, voel ik dat de zijne ijskoud is.
“Hallo! Ik ben Jochem, van het Longfonds. Vroeger heetten wij het Astmafonds en om deze naamsverandering bij iedereen bekend te maken… -”

(Astma… Lars moet nog een nieuwe puf regelen. Zou die dat al gedaan hebben? Vast niet. Hé, wat zit daar nou bij mijn hand? Plakband op de muur? Even pulken. Oh shit, dat was een stukje verf. Nou ja, de gang moest toch nog gedaan worden. Wanneer zou Daan dat komen doen? Na de kerst denk ik, die heeft het zo druk nu. Ik moet nog even dat rokje bestellen voor kerst. Of zal ik toch maar voor een jurkje gaan? Maar ik heb al zoveel jurkjes. Als ik dan toch bezig ben, moet ik ook weer nieuwe wol bestellen. Wanneer kwam Daan ook alweer haken? Even op de kalender kijken zo. Heb ik al een nieuwe kalender voor volgend jaar gekocht? Ja toch? Goh… Ik kan het me ineens niet meer herinneren… Oh wacht – Longfonds. Focus!)

“Ik vis even mijn tablet tevoorschijn, dan kan ik laten zien… -”

(Tablethoesjes haken. Wie had het daar nou laatst over? Ook Daan? Ik wil nog een nieuwe telefoon. Zal ik een nieuwe doen of tweedehands? Die schoenen van Marktplaats laten ook lang op zich wachten. Straks dat meisje maar eens mailen. Er zit een vlek op mijn bril. Verdorie zeg, concentreer je eens op het verhaal van die knul! Die staat hier maar in de kou. Glimlach anders even bemoedigend. Met die lelijke tanden van je. Ook niet vergeten Esther nog te vragen naar haar tandarts. Oh, en opletten natuurlijk! Wat had de ergo ook alweer gezegd over concentreren? Niet de nadruk leggen op de concentratie, maar even samenvatten wat er al gezegd is? Zoiets? Wanneer moet ik eigenlijk weer naar de ergo? Ik moet nog iets bedenken wat ik van hem wil leren. Weet ik veel. Normaal doen misschien? Waarom heb ik niet meteen de deur dichtgedaan en gezegd dat ik geen interesse had? In andere volgorde, uiteraard. Ik zie mezelf al door het raampje gillen dat ik niet geïnteresseerd ben. Nou, kom op. FOCUS!)

“Dus, hier kun je een formuliertje invullen en dan kun je per maand meehelpen aan dit fantastische doel!” Hij kijkt blij alsof hij net een ei heeft gelegd. Ik staar terug en knipper met mijn ogen. Mijn hoofd is leeg.

Had ik nou maar wat beter opgelet net…

dd1b4e952b58c93a964277a58c71d849

2 gedachtes over “Kijkje in mijn hoofd

Geef een reactie

