What not to wear

Heel soms denk ik dat de beperkingen waar ik mee moet leren leven minimaal zijn en dat het leven één groot feest is (vaak is dit wanneer ik met een grote bak chocolade-ijs op de bank hang en de wereld verder stil en donker is). Andere momenten komt nog eens extra hard binnen hoe verstrekkend de gevolgen kunnen zijn. Want hoe braaf en rustig ik mijzelf ook houd, er zijn dagen dat dat geen klap uitmaakt.

Ik heb al eens geschreven over mijn afscheid van de hoge hakken. Die zorgen voor teveel spierspanning, maar ook voor een ernstige vorm van ‘omvallen’. Maar niet alleen mijn schoenen ben ik anders uit gaan zoeken, met de inhoud van mijn hele kledingkast moet ik kritischer omgaan.

Stel je voor dat je de kleding die je draagt de hele dag op je lijf voelt. Dat gebeurt dus bij mij. Dit is het vervelende van die overprikkeling; aanraking is ook snel teveel.Mijn lievelingsjeans zit daardoor niet meer lekker en van een snoezig jurkje irriteert de hals. (Te) hard en (te) strak of (te) zacht en (te) soepel gaan niet meer samen. De helft van mijn kleding kan ik alleen nog onder bepaalde voorwaarden aan.

Daarbij komt ook nog dat ik sommige prints niet meer goed kan zien. Als er teveel contrast in zit, krijg ik daar visueel enorm veel last van. Die leuke zomerbroek met witte en blauwe vlekken maakt me misselijk en die zwart-wit gestreepte blouse is leuk voor een uurtje. Vanochtend schoot ik in mijn spijkerbroek en dacht dat ik in één nacht vijf kilo was aangekomen (waarschijnlijk het chocolade-ijs van gisteravond). De ruwe stof van een leuk truitje deed zeer.  Het is sommige dagen moeilijk te zeggen wat ik wel of niet aan kan. Laatst had ik de hele dag mijn zachte trainingsbroek aan en voelde het aan het einde van de dag alsof mijn been verbrand was. De soepele stof was waarschijnlijk te vaak langs mijn huid gestreken.

Soms zit ik in mijn tokkie outfit op de bank ijs te eten en lijkt het allemaal wel te doen. Maar vanochtend stond ik gefrustreerd voor de kast. Ik heb planken vol kleding, maar had niets om aan te trekken.

5dc3136bff99e6bcf253dae334eb4336

8 gedachtes over “What not to wear

  1. Pingback: Overwinteren | Happy, hip en… hersenletsel

  2. Pingback: Rokjesdag | Happy, hip en… hersenletsel

  3. OMG dát is het! Ok, ik ben ook aangekomen, maar dit is inderdaad ook waarom zo veel kleren niet meer lekker zitten. Of hooguit een paar uurtjes. Ik begin de dag vaak (soms) nog wel in een toonbare outfit, maar na m’n dutje blijf ik steevast in joggingbroek (van zachte doch stevige stof, ideaal). Ik denk steeds dat ik dan lui en tokkie ben, maar het is inderdaad ook SI!
    Ik wil nog niet accepteren dat ik een andere garderobe moet aanschaffen, een garderobe die beter past bij mijn nieuwe levensstijl en de si-problematiek. Maar langzaam maar zeker kom ik tot de conclusie dat dat misschien beter is.. Marloes (www.marloesvanzoelen.nl) schreef ook eens over de reorganisatie van haar garderobe. Vond ik heel inzichtelijk.
    Anyway, dank voor je mooie stukje en fantastische plaatje!

    Liked by 1 persoon

  4. Sterkte! Maar ik kan bijvoorbeeld níet naar dat filmpje kijken dat je plaatste!
    wat een herrie en geflits en ‘heen en weer gedoe’! ( heb het niet afgeken, weet niet of dat nu juist de kloe was..en je dit niet kunt kijken met SI- klachten?)

    Like

  5. Ik wens je heel veel sterkte. O.M.G. wat moet dat allemaal vreselijk frustrerend zijn voor je. Daarbij te bedenken dat dit niet maar om 1 keer gaat maar waarschijnlijk blijvend is !!!!!!!!!!!! Chapeau bij voorbaat, want een keus is er niet. Dikke knuffel.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

