Blije olifant

We hebben een nieuwe douchekop omdat de oude lekte. En dat lijkt misschien niet zo’n big deal, voor mij is het een feestje. Het is namelijk een douchekop met verschillende standen, waaronder een massagestand. En die massagestand is hard, waardoor het washandje om de douchekop niet meer nodig is. En dat is fijn, want met dat washandje voelde ik me toch altijd een beetje een patiënt.

Het zijn de kleine dingetjes waar ik heel erg van kan genieten. Bloemetjes in huis, de tuinkers die in het keukenraam langzaam opkomt, donkerder gordijnen in de slaapkamer zodat ik niet meer overprikkeld wakker word, vogeltjes die hun nest bouwen in de tuin van de buren, paaseitjes, een goede kop koffie, de nieuwe poncho die ik voor mijzelf gehaakt heb… Wat voor anderen een langpootmug is, is voor mij een blije olifant.

Blije olifanten

Blije olifanten

Het zijn futiliteiten, kleinigheidjes, maar het is waar mijn leven nu uit bestaat. Ik doe weinig spannende dingen en zit veel thuis. Vandaar ook dat ik het belangrijk vind dat het thuis klopt, dat het goed voelt. Afgelopen weken hebben we ons nog even heel druk gemaakt met de laatste dingen na de verhuizing (ik weet het, dat is een half jaar geleden). De laatste zooi naar het grofvuil, de laatste kasten uit-, op- en ingeruimd. Nu dreutel ik de hele dag gelukzalig door het huis omdat het zó mooi is! (oké, ik ben nog niet tevreden over de kleur van de schouw in de woonkamer en de smoezeligheid van het trapgat, maar er moet iets te wensen overblijven natuurlijk).

En we hebben dus een nieuwe douchekop, waardoor dat me ’s ochtends vroeg al een stuk minder energie kost. Douchen vind ik nog altijd niet echt ontspannend zoals vroeger, maar het is geen straf meer. Nu ben ik gewoon ‘normaal’ en douche ik gewoon net als ieder ander mens. En dat is reden voor een feestje!

df2cca8b1ca23a8b86643fa0db7503e0

 

3 gedachtes over “Blije olifant

  1. Pingback: Rokjesdag | Happy, hip en… hersenletsel

  2. Er was ooit, lang geleden – en dan bedoel ik de vorige eeuw – een Zeeuws duo: Saskia & Serge (ja, google maar eens). ‘Het zijn de kleine dingen die ’t doen’ was een top 10 hit van ze. En zo is het maar net. Zo kent eenieder van mijn leeftijd (yes, ik stam uit de vorige eeuw) het gezegde: wie het kleine niet eert… Enfin, genieten van kleine alledaagse dingen is een van de mooie dingen in het leven. Ik voeg er nog een aan toe (uit deze eeuw): dat zouden meer mensen moeten doen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

