Rokjesdag

Hoera de lente is er! En dan kan ik natuurlijk wel allemaal zielige verhalen op gaan hangen over hoe zonneschijn en warm weer helemaal niet samengaan met mijn gedoetjes, maar ik vind het heerlijk! De vogeltjes fluiten, de zon schijnt (en hij staat hoger dan in de winter, waardoor ik er beter tegen kan), de magnolia in de tuin van de buren bloeit fantastisch mooi, het is lekker lang licht ’s avonds (waardoor ook ik het gevoel krijg dat ik meer kan doen op een dag, wat ietwat tricky is) en de winterjas kan uit. Genieten!

Er is alleen één dingetje waar ik me een beetje zorgen om maak. En dat is blote-benen-weer.

Ik heb al tot in den treuren uitgelegd waarom douchen niet fijn is voor mij. Dat zal ik niet nog een keer doen. Ik zeg alleen nog even dat ik altijd heel blij ben als ik er binnen een minuut of vijf vanaf kan zijn. En dus is de vraag: Hoe moet dat nu met benen scheren?

Ik heb vaak last van aanraking. Kleding die niet lekker meer zit, Lars die uit de buurt van mijn oren moet blijven… Teveel aanraking is teveel prikkels en dus al snel verschrikkelijk. Een scheermes over mijn benen halen, is dus een nare en zware aangelegenheid. En het is nog eens gevaarlijk ook. Want ik moet hoe dan ook met mijn hoofd naar voren bukken. Zitten op mijn douchekrukje helpt al bij het bewaren van mijn evenwicht, maar als ik dan naar mijn benen toe moet bukken, moet ik me tegenhouden niet voorover te vallen, en zet ik mijn been tegen de muur voor me, kukel ik achterover van het krukje af. Met een scherp mes is dat natuurlijk niet aan te raden.

Ik heb andere manieren geprobeerd, maar epileren doet pijn, harsen is teveel gedoe voor een te pijnlijk resultaat, ontharingscrème moet zó lang intrekken dat mijn huid al geïrriteerd is voordat ik het eraf kan spoelen… En een vrolijke hippiejungle laten staan gaat me ook wat ver.

Zolang het lente is, kan ik nog wegkomen met een lange broek, panty of maxiskirt. Maar hoe dat moet als het warmer wordt, weet ik nog niet. Vraag me dat in juli nog maar eens.

IMG_300740916218048

Een gedachte over “Rokjesdag

  1. Ik geloof dat schoonheid van binnen zit maar het oog wil ook wat. De minst belastende dan maar waarbij ik de optie ‘haren laten zitten’ ook niet oversla?

    Like

Geef een reactie

