Ziek, zwak of overprikkeld?

Afgelopen weekend was ik ziek. Of in ieder geval, dat dacht ik. Misschien was ik wel gewoon heel moe. Soms weet ik dat tegenwoordig niet meer zeker.

Vrijdag had ik keelpijn, ik voelde me lamlendig, warm, hangerig, futloos. Vroeger zou ik gedacht hebben; ‘ah, griepje. Ik hoorde Rob Trip al vertellen dat de griepgolf heel lang duurt dit jaar’. Nu kan het van alles zijn. Verkoudheid, griepje, of gewoon dat ik veel te veel hooi op mijn vork neem de laatste tijd omdat ik denk dat ik alles weer aankan en dat ik nu de deksel op mijn neus krijg.

Ik ben langzamerhand gewend geraakt mezelf niet fit te voelen. Ik heb een continue baksteen in mijn hoofd, waardoor het voelt alsof ik me nooit volledig vrij en licht kan bewegen. Ik ben snel moe, verward, afgeleid en er zoemt en suist en tuut van alles in mijn hoofd. In het revalidatiecentrum heb ik geleerd om mijn grenzen te bewaken als de Berlijnse Muur. Ik kan niet zomaar de grens over zonder represailles. Dus als ik mij niet fit voel denk ik; ‘ooooh shit! Op de rem!’ Terwijl het natuurlijk ook gewoon hoofdpijn kan zijn.

En omdat ik de laatste tijd even klaar ben met mijn hersenletsel, vind ik dat ik afgelopen weekend gewoon ziek was. En ik snuf nog steeds een beetje dus ik vind dat ik de juiste diagnose heb gesteld. Dat is nu het fijne van een griepje, die mag je zelf constateren. Zonder daar direct duizend beperkingen en voorwaarden aan te hangen.

En vooruit, ik doe het even rustig aan. Maar alleen omdat ik ziekig ben. Dan is het tenminste te doen.

bad-cold-selfish-funny-ecard-TFq

2 gedachtes over “Ziek, zwak of overprikkeld?

Geef een reactie

