Emmerrie

10 001

De wederpartij tegenpartij is er nog altijd niet van overtuigd dat mijn klachten door het ongeval komen. Met chique woorden: ‘de causaliteit tussen ongeval en letsel is ons inziens niet aangetoond.’ Dat ik vóór het ongeval alles kon en erna niet meer, dat ik tien maanden rond heb gehuppeld in het revalidatiecentrum en de diagnose NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) door HET (High Energy Trauma) heb gekregen, dat al mijn klachten verklaard kunnen worden vanuit deze diagnose, dat is voor hen geen bewijs genoeg.

Daarom ging ik nog maar weer eens terug naar de neuroloog. Om aan te tonen dat er écht geen andere oorzaak van mijn klachten is. Gisteren mocht ik gelukkig weer plaatsnemen onder het MRI apparaat. Dat is fijn, want ik heb al heel veel energie dus op en neer naar het ziekenhuis en alles wat daarbij komt kijken, kan er ook nog wel bij.

Ik zei tegen de radiologe van dienst dat ik de vorige keer zó angstvallig stil probeerde te liggen dat ik er kramp van kreeg. ‘Probeer maar gewoon te ontspannen’, zei zij. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Mijn claim dat ik licht claustrofobisch ben, is nergens op gebaseerd. In dat apparaat had ik dáár namelijk geen last van. Wat wel een uitdaging was, was de herrie.

Ik ben altijd oprecht onder de indruk van wat de medische wetenschap voor elkaar weet te krijgen. Je gaat een half uurtje in zo’n futuristische buis liggen en de dokter kan ín je hoofd kijken! Dat is toch wonderbaarlijk?! Maar dat ze nog geen oplossing hebben gevonden voor het geluid dat zo’n apparaat maakt, vind ik pure armoe. Een half uur lang lag ik tussen het gebonk, gekraak, gezoem dat zo hard was dat de plank waarop ik lag meetrilde. Het klapte en suisde en bonkte en siste en dan duurt een half uur dus héél lang!

Helemaal suf, gedesoriënteerd en overprikkeld kwam ik de onderzoekskamer weer uit. Op de terugweg verdwaalde ik nog even in het ziekenhuis, ontmoette ik een hele cameraploeg van RTL Boulevard omdat Michael en Samantha er nog eentje hadden gekregen en op de fiets vergat ik te gaan rijden toen het stoplicht groen werd.

Als jullie zorgverzekering volgend jaar weer omhoog gaat vanwege al die onnodige zorgkosten, geef dan even een gil. Ik weet namelijk een verzekeraar die zijn eigen kosten wil drukken en mij lekker in het zorgcircuit houdt. Sorry daarvoor.

For-all-cat-obsessed-9gaggers

2 gedachtes over “Emmerrie

Geef een reactie

