So much time for activities!

51d9fa5320d56d6e9f774799dba3ed06

Oh ja, ik had ook nog een blog.

Toen ik nog in het onderwijs werkte maakte ik altijd grote plannen voor de zomervakantie. Ik zou supervaak naar de sportschool gaan, de keuken opruimen, die plinten in de gang eindelijk eens plakken. Ik zou naar de sauna met vriendinnen, picknicken met mijn zussen, mijn auto van binnen en buiten grondig wassen, die vier boeken die al maanden lagen te wachten eindelijk eens lezen en weer beginnen met gitaarspelen. Puntje bij paaltje ging ik een keertje extra naar de sportschool en was de vakantie ineens om. Ik had niets van die planning voor elkaar gekregen, maar me geen moment verveeld.

Vorige week was ik aanwezig op de afsluitende barbecue van mijn oude werk. Nog één keer wilde ik het goed afsluiten. Voor veel collega’s was ik ineens weggebleven en ik wilde niet later met een gevoel van ‘had ik nou maar…’ rond blijven lopen. Het was leuk al die vertrouwde gezichten nog eens te zien, maar tegelijkertijd was het al ver weg. Ik hoorde er al lang niet meer bij.

Veel collega’s die ik sprak, stelden dezelfde vraag. Of ik mijn dagen nog een beetje door wist te komen. Men denkt blijkbaar dat ik zonder werk en zonder doel met mijn ziel onder mijn arm door mijn leven drentel. Niets is minder waar. Mijn leven nu is als mijn zomervakanties vroeger; er zijn duizend dingen die ik wil doen en de dagen vliegen om, maar ik kom nergens aan toe.

De afgelopen twee weken zijn op die manier voorbij gevlogen. Veel van mijn vriendinnen uit het onderwijs hebben nu ook vakantie, dus die wilde ik graag zien. Lars heeft (eindelijk, hoera eindelijk!!) een baan gevonden dus dat moest gevierd, ik heb wat hardgelopen en wat yoga gedaan en ben gaan uitwaaien op het strand. En toen was het alwéér zaterdag en had ik van alle dingen die ik wilde doen afgelopen dagen er nog geen één voor elkaar gekregen.

Het scheelt natuurlijk dat ik na een bezoekje aan een vriendin een uur of twee ga slapen. Het maakt verschil dat ik na boodschappen doen eerst een half uur tot drie kwartier uitgeteld op de bank van mijn koffie nip. Of dat ik na het ophangen van de was bij moet komen van de prikkels. Op die manier ben ik al blij als ik naast de standaard dagbesteding (was, koken, boodschappen, plantjes water, even naar de brievenbus) het voor elkaar krijg ook nog mijn vrienden of familie weer te zien of de kookplaat weet te poetsen. En de manier waarop mijn hoofd werkt, werkt ook niet echt mee. Zo kan ik op weg zijn om iets te doen, de keuken binnenstappen en denken; ‘Hé! De vaatwasser moet nog uitgeruimd!’ Halverwege het uitruimen van de vaatwasser, zie ik een vieze theedoek die ik meteen even naar de wasmand breng. In de badkamer valt mijn oog op de make-up op het randje van de gootsteen, die ik meteen even netjes in het kastje leg. De spiegel van het kastje is wat smoezelig, dus spuit ik er wat glassex op, wat ik vervolgens ook meteen even doe op de spiegel in de woonkamer. Puntje bij paaltje ben ik anderhalf uur verder doodmoe en heb ik alleen maar gereageerd op prikkels van de omgeving. De vaatwasser is half leeg, er is nog geen nieuwe theedoek opgehangen, de glassex staat nog in de badkamer en ik heb dus helemaal niet gedaan wat ik wilde doen!

Ik heb besloten dat ik meer leuke dingen wil doen, zoals ik een vorige keer al schreef. Ik ben er klaar mee om me als een non aan alle regeltjes te houden zonder plezier te hebben. Maar dat betekent nu dus even dat ik nergens aan toekom. Zelfs dus niet aan bloggen de afgelopen twee weken.

Als u me zoekt; ik zit me even in een hoekje te schamen.

11 001

3 gedachtes over “So much time for activities!

Geef een reactie

