Uit de band

Onder de douche had ik een leuk blogje bedacht waar ik persoonlijk zeer mee in mijn nopjes was. Voor de spiegel bedacht ik een leuke titel: ‘Uit de band’. Ik twijfelde nog even of het ‘bant’ of ‘band’ was en nam me voor dat even te googelen. En toen ontspoorden mijn gedachten.

Is het bant of band? Ratelbant of Ratelband? Wat een nare man is dat trouwens, als je hoort wat zijn ex over hem zegt. Wat bezielt zo’n vrouw ook om een relatie met zo’n man aan te knopen? En wat bezielt zo’n vrouw om dat verhaal aan een roddelblad te verkopen? Net als die Heleen Mees die aangeklaagd werd voor stalking. Ook hartstikke gestoord. Maar nu klaagt zij haar aanklager aan voor smaad. Was zij het niet die bedacht had om Groningen op te geven en er één groot recreatiegebied van te maken? Of waren dat Van Kooten & De Bie met hun Tegenpartij? Had ik dat op tv gezien? Misschien op twitter. Bij Lammert. Of Arjen Lubach ofzo. Dat kan ik wel even terug gaan kijken zo, Zondag met Lubach. Met een lekker kopje koffie uit mijn nieuwe machine. Dat moet ik even op het boodschappenlijstje schrijven. Koffie. Nee, cappuccino. Of koffie. Van cappuccino word je dik. Ik moet ook nog even dat laatste restje fruit tot een smoothie verwerken. Is Lars weer blij. At hij nou mee vanavond of niet? Welke dagen traint hij ook alweer? Welke dag is het eigenlijk vandaag?!

Nog voordat ik de badkamer uit was, wist ik niet meer wat ik wilde typen, vertellen of doen. Ik weet alleen nog de titel. En gelukkig is die nog lekker toepasselijk. Want mijn gedachten springen soms hopeloos uit de band. Geen peil op te trekken (Dat referendum van GeenPeil is echt verschrikkelijke geldverspilling als je het mij vraa… Gaaahh!! Ga ik weer!). Soms word ik doodmoe van mezelf.

Het blogje wat ik wilde schrijven, komt wel weer. Als ik mijn gedachten weer tot de orde heb geroepen en het stof is neergedaald. Tot die tijd drink ik een cappuccino (lekker belangrijk of je er dik van wordt of niet) en kijk ik Heel Holland Bakt. Lekker rustgevend.

53fd775f26a87318927b7f5f31530b81

6 gedachtes over “Uit de band

  1. leuke blog en zo herkenbaar, ik neem mijn telefoon overal naar toe, ja ook naast de douche en als ik een briljant idee heb, ik heb er wel zo’n tien per dag, vind ik natuurlijk alleen, dan tik hem in Evernote, zo’n handige app, moet je ook eens proberen, je kan daar bijna alles mee, alleen koffie zetten en de was, dat moet jezelf, de wasmachine staat nu aan, want straks komt de hulp in de huishouding en dan is hij droog en kan gestreken worden, strijken kan ik niet meer snel, met één hand, maar ik ben er aan gewend, heeft de hulp ook inkomen, dat is trouwens schamel, dat inkomen… etc etc

    Like

    • Dat vind ik dus al knap! Want het moment dat ik mijn telefoon ontgrendeld heb, ben ik vaak alweer kwijt wat ik ermee wilde doen. Sowieso ben ik een schande voor mijn generatie, want naast Facebook, whatsapp en Twitter doe ik eigenlijk niks met mijn telefoon…

      Like

Geef een reactie

