Zo kan het ook!

Mijn beste vriendinnetje krijgt iedere week een bosje bloemen van haar vriend. Daar ben ik natuurlijk stikjaloers op. Het scheelt als ik bedenk dat haar aanstaande Portugees is en dat romantische waarschijnlijk met de paplepel ingegoten heeft gekregen, maar toch. Lars is geen bloemenman. Hij is ontzettend zorgzaam en grappig en lief, maar ik krijg eigenlijk nooit bloemen van hem. Naast lief en zorgzaam is hij ook nog eens erg koppig, dus ik heb het ook maar opgegeven om erom te vragen.

In plaats daarvan heb ik een abonnement op Bloomon genomen. Van onze gezamenlijke rekening. Iedere maand krijg ik een prachtige bos bloemen geleverd, waarvan Lars de helft betaalt. Dus iedere maand bedank ik hem voor de helft van de bos en en zijn we allebei tevreden.
(En mocht je nou ook zo’n mooie bos willen mét gratis vaas, klik dan HIERRRR. Dan krijg ik er presentjes voor terug)

IMG_20151030_093849

Het is maar een klein voorbeeldje, maar het geeft aan hoe ik tegenwoordig in het leven probeer te staan. Dingen kunnen, lukken, of willen niet en ik kan daar supergefrustreerd van raken, maar dat brengt mij niet verder. Natuurlijk heb ik ook wel eens momenten dat ik het niet kan relativeren, dat ik wil krijsen en de jongen die mij aangereden heeft op wil zoeken om hem overhoop te schieten (dan moet ik eerst ook nog ergens een denkbeeldig geweer vandaan halen en dan loopt die fantasie meteen al spaak), maar dat helpt mij op geen enkele manier. Beter is het om te kijken wat wel kan. En op welke manier dan. Ik kon tegen Lars blijven zeiken over bloemen, maar dat levert alleen ergernis op. Nu heb ik iedere maand een mooie bos en ben ik op een andere manier toch dolgelukkig.

Zo probeer ik het ook te doen met uitjes, werken, vrienden, klussen, feesten… Vrijwel alles moet op een andere manier of met iets meer aandacht dan vroeger. Maar dan lukt het wel. Mijn directrice zei laatst, toen ik vertelde dat als ik een middag ga werken ik meestal ’s ochtends alleen haak en verder niets: “Ja maar, dat kan niet de bedoeling zijn! Dat je alles op moet geven voor een middagje werken!” Maar dat is nu eenmaal hoe het is. Zorgen dat ik mijn bordje eten op kan warmen als ik thuis kom, de rest van de dag rustig aan doen, geen gekke inspannende dingen plannen, anderhalf uur slapen… En dan kan ik werken. Het is anders dan ik het zou willen, maar zo lukt het ook.

Afgelopen week kwam de pakketbezorger een nieuwe broek afleveren. Iedereen die mijn blog een beetje volgt weet hoeveel pijn ik aan mijn huid krijg van broeken die schuren of stretchen of wrijven en dat ik naarstig op zoek was naar een oplossing. Leven op een tropisch eiland leek me de enige logische stap. Helaas zal ik mijn dromen over leven tussen de palmbomen nog even op een zijspoor moeten zetten, want mijn nieuwe broek is fantastisch! Het is een broek van Miss Green, een duurzaam en fair Nederlands kledingmerk. En ik kan nu wel de bewuste fashionista uit gaan hangen, maar dat is niet de reden waarom ik zo’n fan ben van mijn nieuwe broek. De broek is namelijk SUPERZACHT! Het voelt aan als het materiaal van de joggingbroek waar ik tegenwoordig in woon, maar heeft het model van een ‘gewone’ skinny. Ik heb hem al twee dagen gedragen (niet ’s nachts hè mensen), en nog heb ik er nog geen pijnlijke benen van! Het is het antwoord op al mijn vragen! Ik hoef geen Vanessa te worden met joggingbroek, Nike Air Max en Chihuahua. Ik kan er gewoon leuk bijlopen zonder pijn en irritatie! Hoezee!

IMG_20160109_152301

Ik blijf zoeken. Naar oplossingen en mogelijkheden om toch dingen te kunnen doen, hebben, dragen, ondernemen. En vanaf nu doe ik dat in mijn nieuwe broek. Die gaat namelijk nooit meer uit!
(behalve ’s nachts hè mensen)

3 gedachtes over “Zo kan het ook!

Geef een reactie

